Edmonton - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Sascha Smits - WaarBenJij.nu Edmonton - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Sascha Smits - WaarBenJij.nu

Edmonton

Door: Sascha

Blijf op de hoogte en volg Sascha

19 Januari 2015 | Canada, Edmonton

Hallo allemaal!

Het is al weer twee weken geleden dat ik voor het laatst een bericht op mijn blog heb geplaatst. Tijd voor een nieuw bericht dus.

Ik wil iedereen bedanken voor de felicitaties en voor de leuke reacties weer op mijn blog. Het blijft toch elke keer weer leuk om een berichtje van jullie te lezen.

De afgelopen twee weken heb ik doordeweeks weer hard gewerkt aan mijn project. Het blijft toch elke keer weer leuk om mijn eigen ding te doen, waar ik zeer gemotiveerd voor ben :).

Op 9 december ben ik samen met Rita, Denis, Susan (zus van Rita), Rejéan (zoon van Denis+Rita), Stephanie (vrouw van Rejéan) , Andre (zoon van Denis+Rita) en Sarah (vrouw van Andre) naar Celebrations gegaan. Dat is een dinner theatre in Winnipeg. Het concept is dat er tussen een viergangenmenu door een voorstelling wordt gegeven. Het thema van de avond was Buddy Holly. Bij de 'oudere' mensen onder jullie waarschijnlijk zeer bekend, maar ik heb me maar even op Youtube voorbereid. Het eten was niet fantastisch, maar ik heb een erg leuke avond gehad. Het was een leuke show, en natuurlijk was ik de sjaak omdat ik bijna jarig was. Eerst werd er voor mij gezongen bij het toetje, en na het toetje moest ik op het podium komen om de twist te dansen. Natuurlijk helemaal niks voor mij, maar ik heb er enorm om gelachen. Deze avond was een verjaardagscadeau van Denis en Rita.

Op zondag was ik jarig, en hebben we in avond met familie een gezellige avond gehad waar ik Shepherd's Pie heb gegeten. Erg lekker :) Toch is een verjaardag niet thuis wel een beetje anders..
Voor de dag erna had ik muffins gekocht om uit te delen op de boerderij. Wat ik niet wist, is dat blijkbaar in Canada het niet gebruikelijk is om als jarige iets uit te delen. Het is alleen maar incasseren als je jarig bent in Canada, haha. Maar ze hebben toch genoten van de muffins.

Gisteren weer lekker soep gegeten tussen de middag en in de avond een verjaardag. Tussendoor hebben we nog gewinkeld in Steinbach. Kwamen natuurlijk met veel meer terug dan van tevoren gedacht. Naar de verjaardag met eigen auto gegaan, aangezien ik de volgende dag (vandaag) ging vliegen. Achteraf goed gedacht, want ze waren om kwart voor vier thuis!

Ik zit op dit moment in een hotel in Edmonton. Morgen geef ik een korte presentatie aan de University of Alberta over mijn project. Vandaag en morgen zal ik bekende wetenschappers op mijn gebied (reproductie) ontmoeten en met hen dineren. Klinkt misschien heel gek, maar ik vind dat best een hele eer :). Op dinsdag zal ik naar Banff gaan, dat zes uur rijden is vanuit Edmonton. Daar zal ik een drie dagen durende seminar gaan bijwonen, allemaal over varkens. Ik heb dus erg zin in deze week :)
Nu maar eens kijken of ik hier ijshockey kan kijken.

Tot volgende keer,
Sascha

  • 19 Januari 2015 - 07:36

    Marry:

    Ik denk de Edmonton Oilers.
    Veel plezier lieverd en geniet er maar van.

    Groetjes en knuffels Mama.


  • 20 Januari 2015 - 11:20

    Sandra Julsing:

    Hoi Sascha,

    Hoorde van je ouders dat mijn kerstkaart te laat was, helaas. Maar daarom niet minder gemeend.
    Spannende dingen allemaal die je gaat doen. Een presentatie...pfff knap hoor en dan ook nog eens niet in je moedertaal (doe het je zeker niet na, de taal is het probleem niet , maar voor een groep, jak) Je eet daar lekkere dingen als ik zo lees (recepten vragen dan kun je langer nagenieten van je reis).
    Hier is de winter nu een beetje op gang gekomen, het is overdag 3 graden en in de nacht lichte vorst. Geen sneeuw. Dus we mogen niet klagen. Het zonnetje schijnt wel lekker dus dat is beter dan afgelopen week alleen maar grijs,grauw en regen.
    Je bent zo te lezen al besmet met het ijshockeyvirus, wat dat betreft ben je geslaagd voor je inburgeringscursus.
    Nou meis, veel plezier verder.
    Liefs Sandra

  • 21 Januari 2015 - 17:17

    Linda V Cuylenborg:

    fijn dat je het zo naar je zin hebt en ook leuk dat de verjaardagskaart is aangekomen je beleefd wel veel zeg en ook doe je veel dingen je komt toch wel terug he grapje nou veel liefs van ons

  • 21 Januari 2015 - 20:18

    Yvonne Van Kooperen:

    meid meid jij valt straks in een gat in dit saaie nederland want je beleeft teveel voor zo'n korte tijd waar ik niets meer van hebt gehoord zijn de hutterites werd je niet toegelaten of ben je snel omgekeerd toen je daar aan kwam best wel jammer want ik zat toch te wachten op een foto haha misschien moet je de korfbal hier inruilen voor ijshockey als je bent besmet met dat virus nou ik wacht de volgende blog weer af je moeder telt af als een gek de groetjes van ons

  • 22 Januari 2015 - 17:59

    Bernadette Julsing:

    Hoi Sascha,
    Wat een leuke afwisselende dingen doe jij en maak je mee, erg leuk ook dat er aandacht is besteed aan je verjaardag.
    ik heb de indruk dat je helemaal in de familie bent opgenomen, ze laten je niet aan je lot over.
    Hoorde van je ouders dat het er wel erg koud is, kan je je daar op kleden?
    Hier is het al enkele dagen koud, en is het weer autoruiten krabben.
    Maar niets vergeleken met canada.
    ik wens je weer veel succes met alles en heel veel plezier met alles wat je doet.
    Veel liefs Bernadette

  • 30 Januari 2015 - 19:27

    Carel Van Der Meij:

    Beste Sascha,
    Zo te horen ben je niet alleen druk met varkens, maar ook met mensen. Zo'n congres en een diner, dat is lekker netwerken. Leuk om mensen te spreken die op je vakgebied hun sporen al verdiend hebben. Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn met de presentatie en de reacties die je daarop gekregen hebt. Doet het scanapparaat z'n werk goed? Zou wel mogen, voor het bedrag dat zo'n ding kost. En spartelen die zeugen erg tegen als je met dat onderzoek bezig bent of valt het wel mee? Ik neem niet aan dat je die beesten valium geeft voor je aan de slag gaat, dus er zal best eens een varken amok maken. Heb je veel last van de kou in Canada? Je schrijft er niet over, dus het zal wel niet zo'n heftige winter zijn daar. Hoewel: in de VS hebben ze bij Boston behoorlijk wat sneeuw gehad, als ik het goed gezien heb. Ik hoop dat jullie daar niet te veel last van krijgen. Succes met je werk en tot schrijfs, hartelijke groeten van Carel.

  • 30 Januari 2015 - 19:27

    Gerie:

    Lieve Sascha, Wat een leuke dingen maak je mee. Ik had die twist trouwens wel willen zien, zijn er foto's of beelden van? Een dansende schoondochter,super!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Hier maken wij natuurlijk minder nieuwe dingen mee, hoewel je heel wat mist met Boer zoekt vrouw! Daar kijken we de hele week naar uit, zoals je wel zult begrijpen. Je hoort er vast wel over van Steven.
    Je hebt een leuke, beeldende schrijfstijl, elke keer weer boeiend om te lezen.
    Succes met alles. Liefs van Gerie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sascha

Actief sinds 27 Nov. 2014
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 2746

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 22 April 2015

Canada!

Landen bezocht: